Friday, May 11, 2012

Demam Campak.


Assalamualaikum 


Aku baru lepas baik demam campak. Azabnya hanya Allah ja taw. Drama ayaq mata siang malam. Habis adik-adik aku dengan aku sekali terkena. Mak dan ayah terkecuali sebab dorang dah biasa kena. Orang cakap kalau dah penah kena memang tak kan kena dah, demam campak ni sekali je seumur hidup. Ni semua gara-gara balik kampung jenguk nenek aku, tak taw pulak yang sepupu aku kena campak. Padahal aku ngan adik-adik aku tak bercampur pun ngan dorang. Duduk jauh sebatu. Last-last lekat jugak. sangat wadafak! (alasan terbaik kenapa tak hapdate belog ==')


Mak aku cakap, masa kecik-kecik dulu aku dah penah kena campak ni tapi campak sekam je la. Macam mana qhope campak sekam ni aku pun tak taw la. Jadi bila dah besaq ni campak lain la pulak ye mak. Naseb baik seminggu je aku dah lega. Ada sorang member fesbuk aku tu dia cakap dia kena campak sampai makan masa 2 bulan baru nak lega. Siap p buat treatment bagai. Eleh, nak takutkan aku letttuwwww.


Naseb baik campak aku tak banyak. Masih boleh dikira dengan jari lagi la kalau adik-adik aku memang penuh semua ruang kat badan dorang sampaikan kat tutttt pun ada! dasyat. Adik aku yang form 2 kalau tengok belakang badan dia memang katak puru pun gelak bai sebab ada geng. Adik aku tu bangang dah taw kena campak, boleh pulak dia bagi kena hujan. Hujan dengan campak tu ibarat minyak petrol dengan api tahu?


Sakit kena campak ni jangan tanya lah. Rasa macam nak mati pun hado. Menangis meraung hentak hentak kaki depan makayah pun dah tak rasa segan. Muka pun dah berketul-ketul rasa macam nak sagat kat dinding belakang rumah. Tiap-tiap malam sebelum tido mesti menangis dulu tengok muka kat cermin. wuuuwuuuu mak lampir pun lari kalau tengok muka haku. 


Satu habuk gambar pun aku tak tangkap masa demam campak. Ingat nak buat kenangan tunjuk kat anak-anak nanti tapi nak buat guano enset canggih kawe masuk spital sebab beteri dia mengandung. Tunggu masa nak meletup je beteri tu. Beteri buatan China mungkin. Nyesal beli blackberi sekehen tu beteri dia ciplak punya kot sebab dah kembong macam ibu mengandung. Erm kalau letak minyak yuyee cam limau agak-agak boleh hilang tak kembong dan buncit kat beteri tu? huhu :p



4 comments:

  1. seksa khen
    makan pun kena pantang
    ai kena masa sek rendah dulu
    get well soon

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiap2 hari makan lauk sama je kot hehe tq, dah lega dah :)

      Delete
  2. mmg musim demam campak lah agaknya kan.. anak anak mak dara pun habis semua kena campak utk kali kedua

    ReplyDelete
    Replies
    1. kali kedua? wuuuwuuuuuu tak sanggup dah la. smoga dorang cepat sembuh ye ;)

      Delete

tak puas hati tulis kat bawah compom aku balas ;p