Tuesday, July 5, 2011

.CFS IIUM.Nilai Campus. tetap di hati.part II

.Second year. First semester.
.Bangga 2minit dengan gelaran senior. -..-

.otw dari SP ke Nilai bersama SAKINAH MUNARWARRAH.

Sampai je Nilai, terus kena pegi Sem Hall, register masuk bilik. Naseb tak menyebelahi bila kami tak dapat bilik yang sama. Letih aku pujuk kakak mahallah tuh nak masuk satu bilik dengan minah ni, tapi macam tak paham pulak an dengan sistem dorang tuh. 

Last-last aku dapat bilik D-2-6. Block D, tingkat 2, room nombor 6! Walawei la, siot betul. Aku dah la tak kenal sapa sekor budak bilik tuh. Tak boleh jadik, aku nak tukar jugak. Boleh pengsan owh tak dak geng nak ajak makan sesama,  mandi sesama, study sesama, korek idung sesama. 

Seminggu lebih jugak la aku terperap kat bilik tuh, last-last dapat gak tukar dengan sorang budak Ganu. Bilik baru aku, D-3-1. Cait, lagi tinggi. Kurus aku sem nih nak memanjat tangga sampai tingkat 3. 

.kenangan terakhir di D-2-6.

Tinggi pon tinggi lah. Kurus pon kurus lah. Janji ada member. Tu yang penting. 








.hari pertama persekolahan.
.lecturer tak masuk.
^oo^

Semester ni aku start belajar Core Course. Political Science, History, Sociology & Antropology, dan Communication. Padat memang padat sebab aku still ambik BI, level 5. Jangan harap kau nak rehat sebarang 2minit. Takkan sempat punya. Lunch time sejam je. Semayang lagi. Memang rush gila arh sem ni. Kelas pulak level tinggi-tinggi. P balik p balik, maw haus tapak kasut. Yang pakai heels 3inci, compom balik tinggal setengah inci. Aku pakai crocs bodoh je. -..-

Dalam bebanyak kelas, aku palingpaling tak suka kelas Communication. Tak paham betul aku bila ada orang cakap best. Tapi, depends on lecturer yang ngajo tu jugak kan best ke tak. Lecturer aku sumpah tak best! Boring tak hingat kelas dia. Layan lagu kat earphone lagi bagus bai dari dengaq dia mengajaq. 

Bukan nak mengutuk tapi ni kenyataan. Realiti.

Pertama : Bila dia ngajar, mesti akan ada bunyi cengkerik. Haha. Tak pun, bunyi plastik cokelat. 
Kedua : Selang beberapa minit mesti akan ada student kuar g toilet. Berulang dan berulang dan berulang. 
Ketiga : Suara dia maha slow macam cakap sensorang dalam selimut. 
Keempat : Slide show dia mereben-reben panjang berjela-jela kalau nak compare dengan note kat buku. Pas tu tak sempat lagi nak salin kasi habes, dia dah ubah slide lain. Sebab tu ramai je note aku yang tergantung. haha
Kelima : Kelas ni berjalan seperti biasa 2 kali seminggu. Tak penah cancel. Hoho~~
Keenam : Kalau dia tanya soalan, sapa sekor tak penah angkat tangan nak jawab. haha :p
Ketujuh : Lecturer ni sangatsangat kedekut markah exam. Satu soalan, markah hanya 1/4. Soalan berjebah, full mark hanya 5. Hahahaha. Boleh bayang tak macam mana nak kira mark? Paling tinggi aku dapat 3 1/4 per 5. 
Kelapan : Kelas dia start on time. Tapi selalu je dia lajak sampai makan masa lunch kitorang. Seminit dua aku boleh sabar lagi, sampai 15, 20 minit tuh memang nak makan kaki la. Hahaha

Banyak betul aku carik kesalahan dia. Dalam ketidak sukaan aku pon, masih terselit sebarang dua yang aku suka dengan kelas dia. 

Pertama : Masuk p la lewat setengah jam ke sejam ke, dia takkan marah. Jauh sekali nak potong markah exam. hehe
Kedua : Exam dia hanya OBJEKTIF. Yehaaa, boleh tembak. 
Ketiga : Boleh tiru time exam even kerusi dijarakkan. Aku selalu buat yang ni. 
Keempat : Presentation hanya sekali sepanjang kelas dia. 
Kelima : Mata tumpu kat slide show, kepala hotak baik punya dok layan lagu jiwang kat earphone. Hahaha :p
Keenam : Muka dia macam artis veteran kesukaan makcik aku.
Ketujuh : Paling aku suka sekali, dalam kelas ni aku boleh bergambar sesuka hati mak bapak aku. Dia takkan nampak sebab port aku selalu kat kerusi belakang. Jom layan gambar kat kelas dia.




Soalan final exam paper nih sumpah payah gila nak mampus. Mati akai aku pikiaq jawapan. Ambik kau sekali objektif pon tak ada. Meraung aku sebab tak boleh nak tembak. Tapi naseb baik aku lepas. Cukup makan je result paper tu. Ok la tu kan dari kena repeat. Tak sanggup rasanya.  Boleh jadi mumia aku kalau kena repeat paper communication.

Cerita pasal subjek communication yang aku tak minat untuk hari ni dah habes. Esok aku nak cerita pasal subjek lain pulak. Subjek lepas ni semua aku minat. Tambahtambah sociology. Esok aku ceta. Bubye.


p/s : tiaptiap hari update seawal subuh. penyakit tak boleh tidoq awal.

Thanks for reading ^__^

2 comments:

tak puas hati tulis kat bawah compom aku balas ;p